časosběr  obsah   rejstřík


Nemravně levné kuře
Jan Balabán, nevegetarián, napsal úvahu, za kterou by se nemusel stydět ani zapřísáhlý vegetarián... (RESPEKT, 26. 4. 2008)

V tomto názvu jistě čtete ozvuk reklamního sloganu Kentucky Fried Chicken. Autor sloganu říkal, že kdyby ta tři slova o proklatě dobrém atd. prodal sám, a ne přes agenturu, byl by boháč. Jak snadno se člověk může na kuřeti opeřit? Koupit kuře, hlavní chod nedělního oběda, za cenu dvou piv nebo krabičky nejlevnějších cigaret. V západních státech Unie ještě levněji, co jiného koupíte za 2,1 eura?

Když ho nakládám do vozíku, říkám si, má ten pták ještě vůbec nějakou cenu, když odečtu náklady na jeho zpracovatele a dopravu, kolik zbude na jeho samotnou bytost? Čtyři koruny nebo čtyřicet centů? Je to podobná záhada jako zámořský banán. Ale kuře je přece naše. Celý článek na webu RESPEKT.CZ.